måndag 8 augusti 2011

Om det är någon som undrar...

...så har hon fortfarande inte bajsat.
Nu har det gått 9 dagar med illaluktande fisar (oh yes!) och de senaste dagarna har hon dessutom haft rätt kort stubin. Sucka! Jag börjar fundera på om det finns något jag själv kan göra som kan hjälpa. Hon verkar ju inte tycka att livet är riktigt lika njutningsfullt som hon brukar (även om hon är långt ifrån så missnöjd som ett kolik-barn är).
Så nu har jag bestämt mig för att avhålla mig från mjölkprodukter i några dagar för att se om det kan minska på gaserna och missnöjet.
Nån som har fler idéer eller kanske rentav erfarenhet på området?

3 kommentarer:

  1. Du kan dricka te med fänkål i. Det gör susen för små bebismagar. Du kan koka eget , 2 tsk fänkål, 2 tsk kummin och 2 tsk anis till 1 liter vatten. Det gör även amningen gott:) alla kryddor ska va hela, sen koka allt i 10-15 min.
    Sila o drick sen. Men jag brukar ha i honung för de blir ganska beskt. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. 9 dagar!Vilken laddning när det väl händer;-)Antar att ni kör på för fullt med magmassage,det brukar ju sätta fart direkt...Lycka till:-)

    Kom hem snart-saknar er!
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen!
    Pia: vi kommer hem i morgon. Vi ska väl ses jättesupersnart, eller hur?

    SvaraRadera