Visar inlägg med etikett Släkten är värst. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Släkten är värst. Visa alla inlägg

måndag 31 december 2012

Julhelgen

Julhelgen har kommit och gått och Lilla Barnet har firat sin andra jul någonsin. Detta år i Stockholm. Här kommer lite bilder från årets julfirande.

Först var vi hemma hos Jenniffer på lördagen för lite julpyssel och julbak...



På självaste julaftonen kom mormor och morfar hem till oss. Efter gudstjänst i pappas kyrka, grötlunch och lite mitt-på-dagen-vila såg vi Kalle Anka och hans vänner. Jag fastnade direkt...



Sen kom tomten... morfartomten!


och då fick jag öppna paket!




Paketöppningen fortsatte även på juldagen, när moster Jessica och morbror Fredrik kom på besök. Då fick Barnet bland annat en stor Pippi-docka!




På annandagen fyllde mamman 30 år. Så då fick mest hon öppna paket. Och blåsa ut ljus från tårtan.





Men senare fick Barnet lite roligare när kompisen Mårten kom på besök.


och Lilla Barnet bäddade ner honom lite...


Senare kom farmor och farfar på besök. Men då var vi så upptagna att kameran inte åkte fram. Men kul var det!

Ja, det var lite bilder från barnets julhelg. Snart blir det lite nyårsmiddag.
Gott nytt år önskar den växande familjen!



torsdag 13 december 2012

Sta Lucia

Så var Lucia-dagen till ända.
Lilla Barnet har haft sin första Lucia-samling på förkolan. Lyckligtvis råkade farmor vara i stan denna dag så hon kunde vara med och fira.
Här sjunger Lilla Barnet med glädje "Tipp-tapp"-sången.


Att sjunga är något av det bästa Ingrid vet. Det kanske syns på henne?

Dessutom fyller Barnets mormor år idag. Grattis!


tisdag 3 juli 2012

Sommar i Helsingborg


Nu har mamman haft semester ett par veckor och då åkte familjen till Helsingborg för att hälsa på farmor och farfar.
Man kan tycka att en mamma med semester borde ha massa tid att blogga men så har icke varit fallet. Här har det varit full rulle: midsommarbröllop med firande i dagarna tre, lite feber på Lilla Barnet på det, hänga med bästa fastrarna, kusinerna och farföräldrarna, heldag i Malmö, besök på djurparken i Helsingborg m.m.
I morgon kväll rör vi oss hemåt Stockholm igen.

Här kommer i alla fall lite bilder från vistelsen i Helsingborg.

Förbereder fälla för faster Viktoria och farbror Tobias innan de äntrar kyrkans mittgång på sin vigsel

"Borta" är Ingrids nya favorituttryck med tillhörande gest.

I folkets park i Malmö hittade Ingrid en massa vatten att leka med...

...en MASSA vatten som sagt. hrm

Folkets park har även "Arken", en liten gård med djur som Lilla Barnet med glädje studerade.

"Titta däääär!"

Promenad i Ramlösa Brunnspark med faster Karolin...

...där fanns det änder att mata, hungriga HUNGRIGA änder (det blev lite läskigt när en and högg efter Lilla Barnets hand)

På djurparken, Helsingborg fanns det getter som man fick klappa...

...och en STEN, kolla pappa, kolla mamma, en STEN!!! WOW!

"Tittut"

Tack Helsingborg! Vi ses igen!

lördag 2 juni 2012

Första födelsedagskalaset

Ingrid fyllde ett år igår!
Tänk så fort tiden har gått och samtidigt känns det som evigheter sen jag befann mig på BB med ett nyfött litet barn i famnen. Det är inte samma barn längre. Det är ett springande, babblande, sprudlande, busande, ramlande barn nu. Med mycket personlighet.
Idag firade vi hennes första år i världen med kalas och tårta - pannkakstårta. Många kom och delade dagen med Ingrid, till och med gammelfarmor som varit så sjuk kom och var med en stund.
Gott fika, härligt sällskap och en rörig presentutdelning med barn som slogs om att få öppna Ingrids presenter. Ett riktigt kalas helt enkelt!
Här kommer lite bilder.

Ingrid började direkt leka med sin första födelsedagspresent när hon öppnat den i mammas och pappas säng.

Till kalaset samlades närmsta familjen och några av Ingrids kompisar med familjer.

Ingrid hugger in på pannkakstårtan med glädje.

Mårten hugger också in. Han gav Ingrid hårspännen så att de kan matcha varann (fast Ingrid får nog fästa dem nån annanstans än just i håret).

Signe leker och busar hos sin mamma.

Elias hjälper Ingrid öppna paketet från Jenniffer.

Malte hugger in (bokstavligt talat) på Ingrids mjuka byggklossar.

Tack alla fantastiska människor som var med och delade den här dagen med Ingrid!

onsdag 2 maj 2012

På besök i Hallsta

Lilla Barnet var hos mormor och morfar i Hallstavik i helgen. Vackert väder var det ju så det blev mycket utomhuslek vilket ibland innebar en liten utmaning för Lilla Barnet som inomhus går riktigt bra. Tomten i Hallstavik innehöll lite mer terräng.
Det blev lite gungande


hjälpa morfar på tomten


inspektera tomten med mormor


och sova skönt i skuggan medan mamman tar en kaffe i solen.


Allt som allt en skön helg. Och idag får Lilla Barnet komma tillbaka ett par dagar, denna gång tillsammans med pappan medan mamman är på fortbildning.

torsdag 29 december 2011

Jul i Ramlösa


Hallå där!
Har ni haft en god jul?
Det har det här Lilla Barnet haft. En hel vecka har hon spenderat nere i Skåne hos farmor och farfar tillsammans med alla sina fastrar, kusiner och två farbröder. Det har verkligen varit full fart, varför mamman inte har bloggat något under tiden. Knappt en lugn stund har vi haft och det har verkligen satt fart på Lilla Barnets utveckling som nu ålar sig fram, äter ivrigt och ljudar högljutt.

Här kommer lite bilder från vistelsen:

Poserar framför granen

Var är Ingrid?

HÄR är Ingrid!

Fullt med leksaker

Men det är ju ändå roligast med sånt som inte är tänkt som leksak. "mmmm, glasunderlägg"

På julafton fick jag lite päron att smaska på i kyrkan

Paket fick jag också

God fortsättning och gott nytt år önskar familjen Södertun