Visar inlägg med etikett Ingrid säger. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ingrid säger. Visa alla inlägg

onsdag 9 oktober 2013

fredag 30 augusti 2013

Jag anar en fälla

Lilla Barnet: Joo! Mamma, jag säger Jo
Mamman: Jag hör det
Lilla Barnet: och du ska säga Nej
Mamman: Nä...
Lilla Barnet: Jo
Mamman: Nej, jag vill inte leka den leken nu
Lilla Barnet: Joo
Mamman: Nej
Lilla Barnet: Jo
Mamman: Nej
Lilla Barnet (skrattande): Jo

...vänta lite här nu...?

söndag 5 augusti 2012

Gissa sången

Ingrid har börjat sjunga:
"Ko! lalalalala Ko! lalalala..."
Någon som vet vilken sång det är?

Vi tror att det är "Här kommer Pippi Långstrump" eftersom det ibland är den enda sång vi får sjunga.

tisdag 10 juli 2012

Första meningen!

Lilla Barnet babblar frimodigt på. Det mesta låter som nåt slags allmänt svammel men en del ord är lättare att uppfatta.
Många saker får heta likadant. Det tycker Lilla Barnet blir enklast. Detta gäller exempelvis sko och bok som båda heter "koo". Både macka och maracas heter "acka". "aaat" kan betyda hatt men också tack, och alla som Lilla Barnet tycker om som inte är mamma eller pappa får heta "mmma". Praktiskt.
Härom dagen sa Lilla Barnet sin allra första mening (i mycket enkel bemärkelse). Här hemma ber vi alltid samma bordsbön vid lunch och middag:"tack gode Gud för maten och gemenskapen. Amen." När vi denna gång fattade varandras händer hann föräldrarna inte mer än att dra in luft innan Lilla Barnet tog vid: "taa ko ku".
!
Är hon ett prästbarn eller vad?