Visar inlägg med etikett Fashion. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fashion. Visa alla inlägg

tisdag 17 september 2013

Husmorstips för stressade småbarnsföräldrar (varning för överdrift och ironi)


Åh nej! Bebisen har gjort som bebisar brukar och gjort ner hela den vita fina bodyn som vi hade fått av den och den och tyckte så hiiiimla mycket om. Vad ska vi göra nu?
Här är lösnigen (miljövänner, bit er i tungan)

Skölj plagget och lägg i blöt. Råka ha i typ mer Vanish än vatten. Låt ligga i blöt en stund. 
Gå och gör nåt annat. Typ diska. 
Glöm bort plagget som ligger i blöt. 
Upptäck plagget som ligger i blöt flera timmar senare när du just ska gå och lägga dig.
Skölj. 
Inse att det inte går att skölja ur all Vanish för hand. 
Släng in bodyn i tvättmaskinen. Ta och släng i all vittvätt du har när du ändå är igång.  
Eftersom du nu har mer skitig tvätt så ha i lite Vanish i tvättmedelsfacket. 
Kör igång. 

Voila!
Vitare än Jesu kläder på förklaringsberget. 


torsdag 1 december 2011

På din 6 månads-dag

Grattis Ingrid, 6 månader idag! Tänk att du för ett halvår sen var helt ny i den här världen och idag känns det som om du alltid har funnits.

Dagen till ära fick Lilla Barnet en lammig mössa av sin moster och det passar ju bra eftersom hon förutom Jesus även ska spela lamm i kyrkan i morgon (fast Jesus var ju Guds lamm...)





Bäst att mamman provar mössan också




lördag 29 oktober 2011

Inget kalas utan knas!

Här hemma förbereder vi oss för kvällens maskeradkalas. Vi bestämde oss för att klä ut oss till våra överjag.
För Lilla Barnet kommer det att vara efter läggdags så hon får stanna hos mormor och morfar och sussa medan mamman och pappan går på fest. Men självklart får hon ju vara med och posera!

Familjen Knas

tisdag 4 oktober 2011

Den lilla svarta

Idag har jag varit med mamma på jobbet.
Spännande pendeltågsresa dit.




Och på vägen hem bestämde jag mig för att visa upp lite konster. Kolla, jag sitter själv utan stöd i vagnen!


Ni kanske tycker jag är tråkig som har en helsvart jumpsuit på mig. Men det är ju attiraljerna som gör det och om ni tittar noga så ser ni att ALLT annat jag har på mig har färg (tom strimpbyxorna som inte syns på bild är färgglada).

torsdag 1 september 2011

Bak och fram blir upp och ner

KrissKross gjorde det på 90-talet.
Nu gör Lilla Barnet det.
En ny klädtrend skapas.
Det blir en rörelse.
Det är så smidigt, aldrig mer behöver man införskaffa mössor. Bara ta dina brallor.
Så enkelt.
Varför har ingen tänkt på det förr liksom?








- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 15 augusti 2011

Nu behöver vi fler garderober

Lilla Barnet har fått nya kläder idag: två pyjamasar och en mjukisheldress


När vi kom hem hade dregelscarfsen som vi beställt från oapip kommit (tack Anna för tipset)




tisdag 26 juli 2011

Rock-Ingrid på musikfest

För närvarande är Ingrid på musikfest. Om detta äventyr uppdateras mer i morgon. Håll till goda med den förtjussnde bilden tagen med mobilkameran.

torsdag 30 juni 2011

Shopping

Nu har projekt "ny garderob" inletts.
Idag har jag införskaffat två amningsvänliga klänningar. Samma modell på båda, en blommig och en svart.
Vad tycks?