torsdag 5 maj 2011

"Kom, allt är förberett"

Om en vecka har jag min sista arbetsdag i Lidingö församling. Sen är Lille Bäbis högst välkommen ut i ljuset. Hemma i lägenheten har vi "boat" ordentligt: tvättmaskin är införskaffad och skötplats iordninggjord, vagnen står redo, spjälsängen likaså (även om vi inser att det nog dröjer innan Lille Bäbis kommer sova i den), och BB-väskan håller på att packas.
För nu är jag snart 38 veckor gången och att en förlossning kan sätta igång när som helst är inte otänkbart.

Ush, vilken jobbig känsla det är att inte ha en aning... ingen aning om jag föder i helgen eller om 4 veckor!
Nåväl - jag är förberedd på allt. Jag har skrivit en lista över saker jag ska sysselsätta mig med om jag får gå och vänta och vänta och vänta - böcker jag ännu ej läst, stickning jag inte avslutat, filmer jag gärna ser om, människor jag träffar för sällan... Med lite tur kan även en lång väntan kännas kort (nåja).

Här kommer i alla fall lite bilder på vårt boande.

Skötplats i badrummet - hur har vi någonsin levt utan tvättmaskin i hemmet?

Lille Bäbis' sovhörna - vi förväntar oss en liten trollunge.

Närbild på väggdekoration vid sängen.

Den fina vagnen från Kronan.

BB-väskan är påbörjad - bärsjalen sticker fram.

7 kommentarer:

  1. Gillar väggdekorationen! Bebis kommer få det så underbart i sitt hem! Längtar så efter att få lära känna denna nya lilla människa!
    kram kram Blivande moster!!!

    SvaraRadera
  2. Gud va fint ni har fått det :) Lill bebis kommer trivas som fisken i vattnet !. Hoppas allt går bra och att du mår bra!

    kram kram Carro och Alex

    SvaraRadera
  3. Mysig liten sovhörna och underbar vagn! :)
    Kul att kunna följa er här..
    Vi bor ju nära varandra så vi kanske springer på varandra i Farsta C, det verkar ju vara ett vanligt tillhåll för mammor med barnvagn :)
    Kram
    Föredetta konfirmanden och kollegan Caroline

    SvaraRadera
  4. Caroline, vi kan ju springa på varandra med flit också.

    SvaraRadera
  5. Det kan vi absolut göra!! :) En fika i sommar kanske?

    SvaraRadera
  6. Fan va fint ni gjort! Kul med blogg även, jag följer!

    SvaraRadera