söndag 11 september 2011

Tråkvecka!

Här ekar det visst. En dryg vecka har gått sen förra inlägget. Har jorden gått under?
Nej då, jag har bara haft en dålig höft (muskelinflammation) och knappt tagit mig ut vissa dagar denna vecka så jag har liksom inte haft ork att sitta vid datorn lediga stunder, utan tillbringat dem liggandes raklång i sängen.

Även Lilla Barnet har legat raklång ibland


Synd, jag skulle haft en massa skojiga äventyr att berätta om den här veckan: besök hos fd kollegorna på Lidingö, Ingrids första babykonsert, resa till Norrland med besök hos guddottern i Sollefteå och Ingrids faster i Umeå som fyllde 30 år i går.

Men men, eftersom sitta är det typ sämsta man kan göra för kroppen tyckte läkaren att det var en rätt dum ide att sitta stilla i typ 8 timmar med en trasig höft. Smart!

Så det blev ingen Norrlandsresa. I stället blev det en städhelg här hemma och visserligen en resa, men den gick något söderut... till IKEA Kungens kurva (mest västerut kanske).

Jag rensade garderoben på kläder jag inte har använt på ca 10 år



På IKEA inhandlade vi nya täcken. Ingrid godkände dem


Vi kom åtminstone iväg på gudstjänst på mammans nya arbetsplats idag. Mycket trevligt! Lilla Barnet var förstås ett populärt inslag under kyrkkaffet. Tror jag kammade hem några poäng där faktiskt. :)

I morgon är det ny vecka, nya möjligheter. Bland annat ska vi göra ett litet studiebesök på en förskola här i Farsta strand som vi är lite nyfikna på. Skum känsla dock att behöva börja tänka på det redan nu när Barnet bara är 3 månader...

1 kommentar:

  1. Fin blogg, jag läser den ofta.

    Du får gärna kolla in min:
    http://www.peppisgodbitar.com/

    SvaraRadera