fredag 2 september 2011

i drömmarnas land

Lilla barnet sov hela natten igenom. Vaknade inte en sekund.
Det gjorde däremot både mamman och pappan eftersom barnet grät i sömnen.
Stackars liten, måste varit värsta traumat att bli stucken inte bara en, utan hela två gånger. Om det nu var det hon grät över. Kanske var det inte själva sticket som framkallade gråten utan det faktum att både mamman och pappan lät det hända!

När jag halvsov framåt morgonkvisten drömde jag oroliga drömmar.
Jag drömde att jag träffade storbloggaren Natashja Blomberg, aka Lady Dahmer, och att hon berättade att hon brukade läsa min blogg. Hon saknade dock någonting i den som jag bara hade skrivit litelite om. Vad det var ville hon inte säga för det hade hon skrivit i en kommentar till ett av mina inlägg.
Sen följde hon med mig hem och träffade mina tre barn. Japp, jag hade hela tre barn i drömmen och Ingrid var så stor att hon gick i skolan. Det minsta barnet, en liten bebis, hade jag i famnen i soffan där jag och Natashja satt och pratade.
Sen började plötsligt mellanbarnet att skrika, där hen låg i sin säng. Så då lämnade jag bebisen i soffan för att gå till mellanbarnet.
När jag kom tillbaka låg bebisen och grät och Natashja låg brevid och tröstade.
"Ramlade han?" frågade jag.
"Mmm" svarade hon lite dömande.
"Visst kan man känna sig som en dålig förälder i bland?" sa jag lite försiktigt medan jag tog upp bebisen i famnen och la honom till bröstet.
"Mmm" svarade hon lite dömande.
Sen tog bebisen tag om bröstet och sög så hårt att det gjorde ont.

Vad säger den här drömmen om mig?
1. Jag läser Natashjas blogg så mycket att hon till och med följer med i sängen.
2. Jag ser upp till henne.
3. Jag bär på en rädsla att vara en dålig förälder.
4. Jag bär på en rädsla att andra ska tycka att jag är en dålig förälder.

Det är i alla fall vad jag läser in i drömmen. Vad skulle ni läsa in?


1 kommentar:

  1. hähä. jag är verkligen överallt som en del brukar gnälla på.

    /Lady Dahmer

    SvaraRadera