måndag 27 juni 2011

Ljuset i mörkret

Fredrik har åkt iväg på läger i två veckor. Jag tror det är jobbigare för honom än för mig.
Tack gode Gud för föräldrar, jag använder mina denna veckan genom att husera hos dem. Jag får mat serverad och en hel del avlastning och de får en massa tid med sitt barnbarn - en sk. "win-win situation" skulle man kunna säga.




Särskilt tacksam är jag också att dagens mästerbajs kom när jag var hemma hos mor och far och kunde få lite extra händer när det var dags att duscha av den stackars nerbajsade bäbisen. Men Ingrid var nöjd och glad, både efter att ha fått bajsa och efter att ha fått bada - tömd och ren, kan det bli bättre?!

Bilden är tagen efter gårdagens bad, efter gårdagens mästerbajs.


Tack också gode Gud för skype. På så sätt får Fredrik se sin dotter varje dag i alla fall. Men på lördag kommer han hem i ett knappt dygn för att sen åka tillbaka till lägret en vecka till.

3 kommentarer:

  1. Föräldrahjälp is the shit!<3Är så glad åt din blogg som jag läser under ett nattligt amningspass då och då.Ingrid är så fin och verkar väldigt harmonisk och nöjd!Ser fram emot att ses framöver...Kram

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att ses SNART! Om du orkar kanske redan nästa vecka? sen åker vi till hbg i en månad och sen så är ju både Ingrid och Malte JÄTTESTORA och typ tonåringar jö!

    SvaraRadera
  3. Ja,gärna nästa vecka!Då borde ju Malte blivit frisk!

    Vi kan väl höras via sms eller FB?
    kram
    /pia

    SvaraRadera