onsdag 29 maj 2013

Vår yngsta teolog

"How is our youngest theologian?" - "Hur mår vår yngsta teolog?"
Så frågar man när man passerar mig och Lillemor. 
Lillemor är förresten inte ett helt enkelt namn att uttala för en afrikan som aldrig har hört namnet förut så  Lilla Lilla Barnet får heta både Lillymån, Lilly, , Lellelle, Lillamoun, Little Mother (efter att jag berättat vad namnet betyder) m.m.



Vi blir väl omhändertagna av alla. Jag har fått ett stort rum med egen toalett och dusch och har en flicka som ansvarar för att se till att jag har allt jag behöver på rummet (för bebisens skull förstås, inte för min) - vatten (kallt och varmt), handdukar, nya lakan etc.
Inte heller lider det någon brist på människor som vill gulla med henne eller hålla henne en stund. Förvånansvärt många, fler än jag trodde har bett om lov innan de tagit henne i famnen.










1 kommentar:

  1. Ni ser ut att bli väl omhändertagna kramar mor(mor)

    SvaraRadera