torsdag 1 mars 2012

Nio månader

Oj oj oj!
Lilla Barnet har funnits i ljuset i hela nio månader idag! Det firades med en fikaträff med BVC-gruppen. Mamman hann vara med en stund hon också innan hon for iväg till jobbet. Annars är det ju Ingrids och pappans grej nu för tiden, att hänga med föräldragruppen. Och barnen riktigt tog över det där fiket, som var ett perfekt fik för krypande barn, för det var stora öppna ytor och en rätt lugn miljö. Ändå satt de mest nästan i en hög på varandra och snodde leksaker från varann. Det var verkligen en härlig syn och jag önskar jag hade fångat det på bild men icke!

Lilla Barnet har för övrigt spenderat den största delen av februari med att vara sjuk: förkylning, ögoninflammation, magsjuka (gick ner ett halvt kilo stackarn) och nu öroninflammation. Just nu käkar hon antibiotika och verkar må rätt bra av det. Pigg och glad var hon idag, en fantastisk niomånaders-dag helt enkelt.

Som sagt, jag önskar jag hade fångat den där bebishögen på bild, men men. Man kan ju faktiskt inte leva sitt liv genom kameralinsen.
Nästa inlägg får väl bli en liten bildkavalkad. För jag förstår ju att bilder (och filmer) är vad ni vill ha.

Bjuder på en bild som är tagen för några veckor sen på ett trött litet barn i sin pappas famn så länge:
Ett sånt där mms som gör att man måste pausa en stund i arbetet för att skicka runt mobilen till alla arbetskamrater så att de får se hur ljuvligt barn man har (japp, jag är en sån mamma)

2 kommentarer:

  1. grattis till nio månader saknar dig redan vi ses på tisdag hoppas v kramar mormor och morfar

    SvaraRadera
  2. Grattis Ingrid, och Grattis föräldrar till en riktig sötnos.
    Farfar

    SvaraRadera